W segmencie długodystansowych ciężarówek ciągnik siodłowy Scania 420 R z układem napędowym Super zdominował renomowany test European Truck Challenge, osiągając znacznie niższe zużycie oleju napędowego niż zdobywca drugiego miejsca – o aż 4,9%.
Wyniki tego testu ponownie potwierdzają, że Scania jest liderem w branży pod względem wydajności paliwowej. Niezależni dziennikarze przeprowadzili porównawczy test, który potwierdza to, co tysiące klientów doświadcza na co dzień: pojazdy Scania Super wyraźnie przewyższają konkurencję pod względem efektywności zużycia paliwa i znacząco redukują emisję CO2 – podkreśla Julian Modro, dyrektor ds. rozwiązań dla branży w Scania Trucks.
W tegorocznym teście ETC brały udział ciągniki siodłowe o mocy do 450 KM i momencie obrotowym w przedziale od 2200 do 2400 Nm, przeznaczone do długodystansowego transportu. W testach, które odbyły się pod koniec maja na południu Hanoweru, wzięli udział najwięksi europejscy producenci. Ostatecznie w zawodach stanęły trzy marki: Scania, DAF i Mercedes. Scania przystąpiła do testu z ciągnikiem siodłowym 420 R z kabiną sypialną. Mimo niższej mocy, Scania charakteryzowała się najwyższym momentem obrotowym wynoszącym 2300 Nm. Średnia masa całkowita zestawu, składającego się z ciągnika i naczepy, wyniosła 33,6 tony.
„Truck and Trailer Welt” organizuje European Truck Challenge na publicznych drogach o zmiennym charakterze. Test odzwierciedla codzienne warunki pracy kierowców ciężarówek. Jedyną różnicą jest to, że zakłócenia, takie jak korki uliczne, nie wpływają na wyniki końcowe, co pozwala na ich porównywalność. Dla firm transportowych walczących z rosnącymi cenami paliwa i odsetkami, takie oszczędności mają ogromne znaczenie: dla pojazdu długodystansowego, który rocznie pokonuje 150 000 km, oszczędność w porównaniu z pojazdem na drugim miejscu w teście wynosi 3000 euro – wyjaśnia Julian Modro.
Podczas ceremonii podczas targów NUFAM w Karlsruhe w Niemczech, przedstawiciele magazynu „Truck and Trailer Welt” wręczyli Scani nagrodę dla pojazdu o najwyższej efektywności paliwowej.